​
Arbeidserfaring
2020 - nå
Frilanser - Henrik Mühlbradt = Digital markedsfører
Hjelper virksomheter med å nå nye høyder gjennom digital markedsføring. Noen kunder jeg jobber/har jobbet med: Norrøna, DEFA, SMFB + Dinamo, Dentsu/Iprospect, Smood Social, Kindernay, Tipio.no, Mikopet.no, Terapivakten, Bike Fixx, m.m.
​
2020 - nå
Gründer/guide/instruktør - Oslo Mountain Bike Guides
Jeg startet Oslo Mountain Bike Guides for å gi flere muligheten til å se hvilke fantastiske stier og grusveier Nordmarka har å by på. Fra april til oktober arrangerer vi guidete turer, stisykkelkurs og events. Se mer på oslomtbguides.no.
​
2016 - 2021
Sykkelen.no (HIT Sport AS) - Redaktør/gründer
Sykkelen.no er en nettside som formidler nyheter, tester og guider knyttet til sykler og sykkelutstyr. Nettstedet har i dag rundt 60 000 visninger i måneden og vokser fortsatt. Som redaktør har jeg ansvar for det redaksjonelle innholdet, i tillegg skriver jeg, tar bilder og publiserer tester og andre saker. Sjekk ut: Sykkelen.no
Januar 2019 - Mars 2020
RoomSketcher AS, Oslo - Digital Marketing Manager
Ansvar for markedsstrategi og markedsplan. Ansvarlig for bl.a. utrulling av markedsplaner, lansering i nye markeder, samt støtte av salgsavdeling (leads), utsending av nyhetsbrev til 200 000 abonnenter. Produksjon og publisering av innhold for RoomSketchers nettsider og sosiale medier. Stillingen er en del av ledergruppen.
Mars 2017 - Januar 2019
Gambit Hill & Knowlton Strategies, Oslo - Account Manager
I Gambit hadde jeg fagansvar for inbound marketing. Jobbet med både organiske og betalte kampanjer, analyse, strategi og konverteringsoptimalisering. I tillegg til rene digitale kampanjer, jobbet jeg også med kommunikasjonsstrategier og operative PR-oppgaver. Kunder: Nespresso, Bertel O. Steen, McDonald’s, Regnskap Norge, Phonect, Arcus, Norad, m.fl.
2007 - 2016
Frilansjournalist
Som frilansjournalist har jeg tatt oppdrag knyttet til sykkelsporten. Jeg har produsert mange typer saker, bl.a. produkttester, reisereportasjer, dekket konkurranser, nyheter, portretter, osv. Mediene jeg har bidratt med saker til, er i hovedsak Sykkelmagasinet, Landevei, Terrengsykkel og Fri Flyt.
Juni 2016 - Februar 2017
Inbound Group AS, Oslo - Senior Inbound Marketing Consultant
Inbound marketing er en metodikk som hjelper virksomheter å skape trafikk til nettsider, få flere leads og økt salg. I Inbound Group hjalp jeg kundene med å nå nevnte KPI`er ved å lede dem gjennom en prosess som omfattet analyse, strategi og implementering av markedsaktiviteter og rutiner. Videre omfattet arbeidsoppgavene innholdsproduksjon og publisering, håndtering av sosiale medier, marketing automation, betalte SoMe kampanjer og jevnlig analyse og optimalisering av aktiviteter.
Juni 2015 - Juni 2016
Hello AS, Oslo - Salgssjef
Stillingen var en del av ledergruppen. Utviklet markeds- og salgsstrategi for Hello, samt hadde ansvaret for utførelsen av alle salgs- og markedsaktiviteter. Dette omfattet bl.a. overordnet ansvar for selgere, betalte markedskampanjer, PR-aktiviteter, ledelse av byråer, osv. Hoved KPI`er var CAC og antall nye kunder. Hello hadde rekordvekst mens jeg var salgssjef, og fikk nesten 30 000 nye kunder i denne perioden.
Februar 2014 - Juni 2015
Hello AS, Oslo - Prosjektleder
Jeg ble rekruttert til Hello for å stable deres B2C mobilsatsing på beina. Her hadde jeg ansvar for analyse, strategi, produkt- og forretningsutvikling, samt koordinering av interne og eksterne ressurser.
Oktober 2010 - Mars 2016
Xito AS, Oslo - Markedssjef
Xito solgte kontantkort for mobiltelefoner på nett, og fikk kunder takket være effektive og målrettede digitale kampanjer. Jeg hadde ansvaret for alle markedsaktiviteter, fra analyse og strategi til operative dag-til-dag aktiviteter knyttet til digitale annonsekjøp, håndtering av sosiale medier, kundeservice, osv. Xito ble solgt til Hello AS i 2014.
Februar 2005 - Oktober 2010
Colt kommunikasjon AS, Oslo - Gründer og PR-rådgiver
Colt var det første PR-byrået i Norge som spesialiserte seg på kommunikasjon i sosiale medier. Vi utviklet metoder og modeller som knyttet kommunikasjonsfag og sosiale medier sammen. Colt gjennomførte en rekke kampanjer, som på denne tiden var nyskapende, ved at vi kombinerte innovative teknikker i digitale kanaler med mer tradisjonelle PR-aktiviteter som presseutspill og eventer. Colt kommunikasjon ble i 2010 solgt til Gambit Hill+Knowlton.
Oktober 2003 - Juni 2006
Studconsult AS, Oslo - Prosjektleder og markedssjef
Studconsult er et konsulentselskap drevet av studenter på BI. Selskapet driver primært med markedsundersøkelser, analyse og rådgivning. Jeg sitter i dag i styret som ekstern representant.
August 2002 - Juni 2003
Hærens Jegerkommando, Rena
Utmerkelser
2018 - Sabre Awards Gold - Best Gamification (Client: Norad - Save Tropical House)
2014 - “Årets selger” i Hello AS
2008 - Vant prisen “Gullkorn” for Colt kommunikasjons nyskapende arbeid i PR-bransjen
​
​
Datakunnskaper
Bruker av: Pardot, Salesforce, Hubspot, Wordpress, Google Analytics, Google Ads, Facebook Business Manager, LinkedIn Campaign Manager, Convertkit, Mailchimp, Klaviyo, iMovie og Office-pakken.
​
​
Kurs
Certified Mountain Bike Guide NMIG Level 1 (2021)
WPP, Milan, Italy - Mini-MBA - Marketing Strategy (2018)
Inbound Certified - Hubspot Academy (2016)
Hubspot Certified - Hubspot Academy (2016)
Growth Driven Design (GDD) Certified - Hubspot Academy (2016)
Utdanning
2003 - 2006
BI Norwegian Business School, Oslo - Public Relations
1998 - 2002
Eikeli VGS, Bærum - Økonomi og administrasjon
1999 - 2000
West Chicago High School, IL, USA - Utvekslingsstudent
​
​
​